Verjaardag

17 januari 2019 - Koh Chang, Thailand

Daar zit je dan, zonder reislust in Bangkok. Wat te doen.....

Het is bijna mijn verjaardag en waar wil ik dat vieren.... Hier in Bangkok, met wie? Dit gaat de raarste verjaardag ooit worden... Nee Bangkok is niet de plek waar ik wil zijn. Geen zin om ver te reizen.... Oké laat ik naar Koh Chang gaan. Een eiland niet ver van Bangkok. Tenminste zit ik op een eiland aan het strand.

9 januari kwam ik aan in mijn hostel, laat.... Hopelijk kan ik nog mensen vinden waar ik het leuk mee kan hebben op mijn verjaardag zelf..... Ik volgde de eigenaar naar mijn doorm...... In de dorm zag ik Thessa het Nederlandse meisje waarvan we van elkaar nog steeds niet weten waar de eerste keer was waar we elkaar ontmoet hadden maar we elkaar als een boemerang tegen kwamen.... Ik was zoooooo blij om haar te zien. Helemaal nadat ik ook Julia een ander Nederlands meisje die op onze kamer slaapt. Toen ik vertelde dat ik de volgende dag jarig was zeiden ze: "Dit gaan we even goed vieren". Nou dat hoefde ze geen tweede keer te zeggen. We zijn gelijk uitgegaan. De volgende dag lekker gaan bakken op het strand en weer uitgegaan. Ik denk dat ik nog nooit zo veel uur van mijn verjaardag dag heb meegemaakt. Nog net geen 24 uur.... Meiden en heren (die vanuit het hostel mee waren). Ik ben jullie zo dankbaar voor zo'n onvergetelijke verjaardag!!!!! Sorry aan iedereen van thuis, ik was gewoon te druk om al jullie lieve verjaardagswensen te beantwoorden.....

We hadden met zijn drieën zo'n klik. Er haakte ook andere aan maar deze groep bleef voor mij toch de kern. We zijn nog naar andere plekken gegaan maar vooral hebben we heel veel gefeest..... Heerlijk.

Thessa en Julia gingen terug naar Bangkok om weer door te reizen. Richting Australië en terug naar Nederland. Ik ben met Thessa meegegaan naar Bangkok. Daar even samen rond gehangen.... Weer op zoek naar mijn volgende bestemming.... Want van een gat naar feesten moet je uiteindelijk weer terug naar.... ja waar naar toe....

Ik sprak met een oud reisgenootje Hanna. Ze zei dat de 17de Januari haar verjaardag was... Ik vroeg haar of ze mensen had om het mee te vieren. Dat was niet heel erg het geval. Oké ik ga naar Pai en dan gaan we jou een leuke after verjaardag geven!!! Ik bedoel mijn verjaardag was geweldig en ik gun haar net zo'n één. Helaas kon ik niet eerder als de 18de in Pai aankomen.... Dat was niet erg. We doen net alsof ze op een andere dag jarig was... Het gaat immers om het gebaar. Een nieuwe bestemming een nieuw doel! Let's go!