Bangkok

15 september 2018 - Bangkok, Thailand

De plannen die ik gemaakt had zijn eigenlijk zo goed als niet uitgekomen. Erg? Nee totaal niet. Want ik had een heerlijk dagje met 3 van mijn kamer genoten. 4e wilde aanschuiven maar de dingen die ze moest doen duurde wat langer. We gingen met de metro naar de boot om vervolgens naar de golden mounth the gaan. Ik was er nog nooit geweest derest wel dus ben ik Ff alleen gegaan. Naast 344 treden en een mooie (in Sri Lanka term) stoempa, was de uitzicht over de stad prachtig. Bangkok overal om je heen. Vervolgens door gewandeld richting Chinatown. We hebben daar een heel klein stukje van gezien. Maar omdat we dachten onze andere kamer genoot te ontmoeten zijn we met de tuk tuk naar Khao san road gegaan, de backpackers straat. Daaromheen ook allerlei winkeltjes en tentjes gezien. Het werd al wat laat en vroeg waren we ook niet dus weer met de boot en metro terug naar huis. We hebben die avond pasta gegeten bij een tentje waar je je eten op een soort kookplaat kreeg en je het nog af moest bakken. Veel gaat hier al optijd dicht dus echt laat is het niet geworden ookal was dat wel het plan. Maar zo veranderlijk als het weer zijn vrouwen, of mis nog erger. Dus gaan stappen zijn we uiteindelijk toch niet. Wel nog lekker even bij een drink tentje gezeten. Over het weer gesproken. Het is regen seizoen dus ook hier is er genoeg regen. Vooral savonds en dan gaat het gelijk goed hard. Warme regen dat voor veel plassen zorgt. Uiteindelijk kan het ook weer zo over zijn. Het geklets en gezelligheid kan overigens wel tot laat doorgaan😇.

De volgende dag zijn we naar een weekeind markt geweest. Winkeltjes zo ver als dat je kan kijken en ook om het markt gebied zijn allemaal kraampjes. Alles lekker op elkaar gepropt. Geweldig! Je kunt er gewoon in verdwalen! Op naar een grote stopping mal, ieder op zijn eigen reden. Na lunch afscheid genomen van een kamergenoot want die moest haar vlucht naar huis halen. Raar zo na zulke leuke intensieve dagen dan weer doei te zeggen. Maar we gaan verder dus mijn doel: ik wilde een telefoon kopen zodat ik een Thaise simcard in kan doen. Kan ook in mijn telefoon maar weet niet of hij gaat blokkeren dus geen zin in. In alle winkels waren ze aan de Europese prijzen kant.  Ik wil gewoon wat eenvoudigs. Toevallig zou een kamer genoot een afspraak met een Thais meisje die ze in Colombia had ontmoet en die wilde ons zien. Toen ze hoorde van mijn telefoon probleem zijn we gelijk naar een wat goedkopere winkel gegaan. Ja zie dan nog maar wat goeds uit te zoeken.... uiteindelijk iets gevonden. Nu hopen dat het goed wil werken want je weet het nooit. Daar nog wat met haar gekletst en verder in de ook mega grote winkel rond gelopen. Vervolgens regende het mega dus eenmaal thuis was het burger tijd. Inmiddels heeft mijn hostel mijn Sim geregeld dus top. Nog steeds heb ik niet alle bezienswaardigheden hier gezien. Maar daarvoor had ik al een idee. I Will be back. Morgen met één kamergenoot het plan om door te reizen richting het noorden naar de oude hoofdstad.

1. Jolanda:
    16 september 2018
    Het kan daar dus echt behoorlijk tegen!
  2. Jacqueline:
    16 september 2018
    Leuk, met de meiden op stap!
    Al een beetje gewend? 😉😘
  3. Conny Stroo:
    16 september 2018
    Heerlijk om allemaal te lezen Nadine! And remember... het gaat nooit zoals gepland ;-) (dat is juist het leukste)
  4. Marina:
    16 september 2018
    Leuk dat de planning niet klopt!! Er kan hoogstens een jaartje bij komen!! We noemen dit Freedom!! wij zijn het weekend in Zoeterwoude geweest. Ja; de hele familie is tot rust gekomen!! Met oma naar het oude gedeelte van Den Haag geweest. ER is zoveel afgebroken waar ze gewoond heeft. Jammer maar toch een gedeelte gezien. Het is Multicultureel ,ik voelde me er wel thuis!! Naar de Haagse markt nog veel leuker! Ik heb nu je moeder zover dat we en meiden weekend gaan organiseren naar de markt! Wordt vervolgd:::::::::::