Chiang Mai, Deel 1

25 september 2018 - Chiang Mai, Thailand

Deel 1 genaamd: Chok dee gesthouse,

Zoals op de kaart misschien al gezien was ben ik inmiddels al een aantal dagen in het oh zo leuke Chiang Mai! Samen met Simon (op zijn Engels uitgesproken) zijn me met de bus (ruim 6 uur) naar Chiang mai gereisd. En met goed gezelschap voelt zo’n busrit eigenlijk helemaal niet zo lang! Eenmaal aangekomen kwamen we er achter dat het ruim een uur lopen was naar onze hostels (ieder zijn eigen). Dat was iets te ver.... dus grab. Maar het internet op mijn Thaise telefoon liet het afwegen. Handig als je hem daarvoor gekocht hebt....... Dus maar met de bus, waar we al gelukkig nog niet lang genoeg in hadden gezeten. Achteraf natuurlijk super leuk en een heel stuk goedkoper!!! Dan sta je alleen en ga je op zoek naar je hostel. Met Maps.mee is dat normaal geen probleem maar toch kon ik het niet vinden. Gevraagd en het lag niet aan mij, ik moest een paar straten verder zijn..... heel logisch. Na nog wat meer verstoppertje gespeeld te hebben nu dan toch echt gevonden. Gelijk was het er al apart, veel bomen en bij de ingang was de receptie en tafel bij de ingang bezaaid met folders. Een eigen kamer (2p bed) maar wel met een ventilator i.p.v. airco. Toen ik later beneden was om wat te eten op te zoeken was alles donker en uitgestorven..... oké..... ook de volgende ochtend niemand, zo bleef het. Mijn vrienden waren de hond en kat in de voortuin en de haagedisjes in de douche. Over de douche en wc zal ik maar niet beginnen. Laat zeggen het was hoog nodig aan vervanging toe. Balen dat ik het voor 4 nachten geboekt heb. De eerste nacht was dan ook echt zweten!

Het straatje waar aan de gesthouse zit is geweldig. Veel wasserettes, touroperators, restaurantjes, massages, super gezellig. De eerste dag op de fiets met Simon de stad verkennen. Ook zijn hostel was niet waar hij op gehoopt had! Veel tempels gezien! Moest daarvoor noodgedwongen een lange broek en sjaal kopen want alles was kwijt of in de was!!!! Nog grappiger is dat de broek na tempel 2 bij het opstappen op de fiets al scheurde😂. Kon er nog wel mee door want ik moest nog Ff.

Dag 2 was ik op mezelf wat ik niet zo erg vond. Had al beter geslapen maar toch.... beetje humeurig maar ook weer niet... dus met de benen wagen op pad! Eigenlijk heerlijk om Ff op je eigen tempo wat tempels te kunnen zien! Nu kon ik even zitten en kijken als ik dat wilde! Toevallig belande ik in een soort buddistische dienst! Ik hoop niet dat ik onbeleefd ben geweest door mee te doen. Voelde een beetje raar maar met een aantal stilte momenten erin voelde het heel fijn. Kreeg zelfs nog 2x drinken aangeboden en een man ging net Ff voor me staan zodat ik kon afkijken..... zo ontzettend lief. Denk dat ik er wel een paar uur geweest ben. Daarna door naar een andere geweldige tempel waar rond 17u veel monniken op af komen. Echt zo mooi om te zien. Alleen geen meditatie/meedoen voor mij. Ik had me prsie Ff gehad. Inmiddels honger gekregen en op zondag avond in deze buurt is dat niet verkeerd want dat betekend ‘night market’. Ofwel een soort braderie maar dan uit de hand gelopen groot.... je kan het zo gek niet verzinnen of het was wel ergens! Veel eten, kleding, tassen en sieraden. Weer een intensieve dag gehad.

Het voordeel van mijn accomodatie was mijn eigen kamer. Dat vond ik eigenlijk wel Ff heerlijk. Dus ik dacht nu is er ruimte om de door jullie opgeschreven verhalen te lezen! Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Ik wil beginnen met bedankt❤️🙏💋🎁! Wat een onwijs mooi kado! Ik denk niet dat ik alles goed in me heb kunnen opnemen maar dat zorgt er alleen maar voor dat ik het nog eens kan lezen. En ja natuurlijk heb ik er heel hard om moeten huilen maar alleen om hoe waardevol en liefde vol alles was wat jullie geschreven hebben! Wat voelde ik me even verweg maar ook zo dicht bij jullie! Wat een onwijs mooi en voor mij ongelofelijk waardevol is dat gevoel van zoveel liefdevolle mensen die ik om mij heen heb!!!! I love you all sooooo mutch💋!

De volgende dag heb ik een scooter gehuurd en ben ik samen met Simon in de bergen een van de watervallen gaan opzoeken. Natuurlijk wel eerst even gekeken of het een mooie waterval was en dat was het zeker! 10 geweldige uitzichtpunten langs een lange hike! Ik was helemaal in me lelement!!! Dat zweten is dan even niet meer zo erg. Een vrijer gevoel kan ik bijna niet hebben. En wat is er mooier om dan na de hike te zwemmen in het water..... heeeeeerlijk, paradijs! Als je daar niet verliefd/jaloers op wordt moet je zeker thuis blijven.... mijn droompje is uitgekomen. Hopelijk mag het deze reis nog vaker uitkomen. I love it!

Even terug komen op het scooter rijden! De verhuurder vond me goed voorbereid met me internationale rijbewijs. Weinig toeristen hebben dat. Ik heb er gelijk gebruik van gemaakt! We werden allemaal onderweg aangehouden en je moest je rijbewijs laten zien. Simon had geen internationaal rijbewijs dus moest 500 bath (=13 euro) betalen. Deze bon/ticket is dan 3 dagen geldig. Daarna kan je weer moeten betalen als ze je nog eens aanhouden. Verder rijden ze hier links..... dus dat is even anders. De bocht naar links is niet zo moeilijk omdat hij kort is en vaak overzichtelijk maar naar rechts moet ik wel aandacht aan besteden. Steeds zeg ik voor mezelf grote bocht en dan gaat het ook prima. Het verkeer is een gaos... maar na vandaag heb ik een soort flow in de gaos gezien die opzig best logisch is. Super grappig. Opvallend is dan wel dat ze op een scooter meer rekening met je houden als dat je op een fiets rijdt! Geen idee waarom, misschien zijn ze het niet zo gewend. Als laatste, deze scooters zijn niet begrensd zoals we in NL dat netjes doen. Dus na even de gas kraan open zit je zo op 80km/u. Lekker hoor met je helmpje en sandalen.... en dan rij je ook gewoon met de scooter op de soort snelweg om Chiang mai heen. Zeker een ervaring met een appart randje! Alsof de dag nog niet genoeg energie gekost heeft, naja eigenlijk ook onwijs veel opgeleverd, besloot ik naar een mauy Thai fight te gaan die avond. Ik werd opgehaald en ontmoete onderweg een Australiër (good looking) en een Nederlander (party student). Daar heb ik de avond mee doorgebracht. De Australiër had MMA gedaan tijd terug dus we konden tussen de rondes door onze voorspellingen uitwisselen. Zeker een geslaagde avond.

De dag waarop ik naar een andere hostel mag. Grappig dat ik het heerlijk vind maar ergens ook jammer. Zal wel met mijn eigen ruimte te maken hebben. Gister en vanmorgen was er ineens leven in de gesthouse.... hoe dat nou weer mogelijk is, als of ze een weekeind slaap gehouden hadden..... vandaag nog mijn ochtend ritueel namelijk lopen naar het bakkertje/restaurantje aan het einde van de straat om het beste ontbijt ooit te bestellen. Yoghurt met fruit en eigengemaakte muslie (weet niet hoe maar geweldig) of pannenkoeken.... lekkah. Eenmaal een nieuwe hostel uitgezocht en gevonden begint mijn chil dag. Echt niks doen. Ik ben nog gesloopt en weinig slaap vannacht.... zie ik de Australiër in de chilroom.... blijk ik dus zijn hostel uitgezocht te hebben. Erg grappig.... nog wat gelunched. Hij moest daarna naar de luchthaven opweg naar huis, helaas😜. Wat ik morgen ga doen...... geen idee. Dat lees je de volgende x!

1. Jacqueline:
    25 september 2018
    Oh, wat een heerlijk verhaal weer, Nadine!!
    Wat maak je een hoop leuke dingen mee! Lekker op de scooter!!!
    Jammer dat de Aussie weer weg is maar er zullen er nog wel wat leuke van rondlopen!!
    Heerlijk om zo met je mee te kunnen reizen door je verhalen!
    Geniet! Geniet! Geniet! Love you!! 😘😘😘💕😍
  2. Jolanda:
    25 september 2018
    Jeetje wat maak je veel mooie dingen mee. Ik ben er een beetje beduusd van. Prachtige waterval, tempels, kickboxwedstrijd en lekker op de scooter. Echt heel gaaf. Liefs 😘😘😘
    Nu nog olifanten.🐘🐘🐘
  3. Nadine:
    25 september 2018
    Nog even en dan zien jullie het met eigen ogen.....😉
  4. Marina:
    25 september 2018
    Amazing!!! Wat een afwisseling en alles zo totaal nieuw. De ontmoetingen, wat me opvalt dat je het toch vervelend vind als er iemand de route verlaat. Het zijn allemaal bijzondere lui die je ontmoet en zoals je schrijft erover is er met allemaal een klik.Wat een schat aan kennis alleen al. Super ervaring in dat hostel,ik vond de kamer er goed uit zien. Wat zijn er veel Tempels, en zo prachtig!! Je scooter avontuur krijg ik wel kromme tenen van! Je flikt het gewoon. Volgende keer in Cairo rij jij de bus!! Fijn dat je ook je momentjes hebt. Een mooie mix, tempels,reizen, hostels,natuur,en leuke reizigers.Ik ga op REIS en neem mee? Mezelf,wat doe je het goed je bent een kanjer! Knuffel Love you!!!