Chiang mai, deel 2

27 september 2018 - Chiang Mai, Thailand

Deel 2, hug hostel rooftop.

Wat een verademing om hier te komen: airco, chill room, mensen, tv, computers, gezelligheid. Een kamer voor mezelf was fijn maar het was verre van fris. En een airco is toch wel heeeeeel fijn! Even chil tijd!!! Geen zin om dingen te ondernemen. Dus de eerste dag eigenlijk alleen maar niks doen en liggen op matjes met een driehoekig hoofd steun er aanvast. Vind ze heerlijk!!!! Jammer dat ze zoveel ruimte innemen😜. Nog een leuk Belgisch meisje ontmoet waar ik kort even wat dingen samen mee gedaan heb. Wel veel uitgewisseld dus dat was erg leuk en handig. Simon de Engelsman is ook naar dit hostel gekomen en was ook zeker toe aan niks doen! Zat eigenlijk wat minder lekker in me hun dus childag 2. Maar merkte dat dat ook niet echt hielp. Dus toch maar wat ondernemen. Even langs een tempeltje geweest die helaas dicht was maar toch mooi. En daar is hij dan een Thaise massage gehad. Oh wat is dat lekker. Natuurlijk verre van Hollands met olie enz. Maar eerder een kraak sessie maar toch ontspannend!!!! Dat hielp al zeker een stuk👍😉! Deze massage werd gedaan door ex gevangenen. Samenstelling leren in de gevangenis te masseren en kunnen dan daarna er mee verdienen. Zagen er echt totaal niet ruig uit... grappig dat ik dat beeld dan heb van gevangenen. Daarna ijs gescoord samen met Simon. We konden het tentje van de vorige keer niet vinden, die echt mega lekker was, dus hebben een ander opgezocht buiten de stad. Flink stuk gelopen maar onderweg veel en leuk gekletst. Leuk om deze vooral toeristische kant van de stad gezien te hebben! Zo kon ik mijn geplande yoga les nooit meer halen en zijn we toch voldaan wat gaan rondslenteren en uiteindelijk naar huis gegaan.

Donderdag was de start zoekende... wilde wel maar ook weer niet. Zoekende..... naar wat? Je zou zeggen naar een bestemming maar grootswaarschijnlijk mezelf.... uiteindelijk een scooter zelf gehuurd en naar de bergen gereden.... ook dat vond ik spannend. Je weet nooit wat je er tegen komt. Op de top is een super gaaf en mooie tempel daarnaast nog rijk aan uitzicht! Wat een fantastisch rijke plek. Sprakeloos. Nog een zegening gehad met heilig water van een monnik waar we daarna nog even mee spraken. We: omdat ik een Duitser en een Australiër steeds tegen kwam. Soort los vast verbinding.... heel grappig. Handig voor foto’s😉. Met een mega voldaan gevoel terug bij het hostel aan gekomen, ging ik onderzoeken of ik met de motor/scooter naar pai kon rijden. Een mega spannende weg die ergens spannend was maar toch trok. De kosten waren dusdanig hoger dat ik samen met Simon besloten toch met de bus te gaan..... dus tas ready maken want morgen reizen we door naar pai!!!