Kampot

16 november 2018 - Kâmpôt, Cambodja

6:30 de wekker want in mijn beleving werd ik om 7:30 opgehaald. En dan zou ik rustig kunnen ontbijten en nog wat eten voor onderweg halen in de supermarkt ernaast. Je raad het al pick-up 6:30.... mega snel me kleding aangedaan en alles in me tas gepropt. Naar beneden gevlogen. 6:40 nee er is nog niemand voor je geweest. Pfffff.... gelukkig! Ontbijt ja ik durf nu niet weg.... hostel wat is zo snel mogelijk klaar? Ja toast met jam.. Naja doe maar. 6:50 ontbijt zat erin. Water gekocht en niks voor onderweg. Pick-up 7:20😩... had ik toch kunnen ontbijten of langs de supermarkt..... waar we overigens in de bus ook nog langs reden🥺....

Maar er waren precies genoeg stops om te eten. Zeker als je daar gewoon lokaal eten eet. Dat voor een goede prijs....

13 uur verder aangekomen in Kampot. Samen met een Fransman.... hij wilde al een tucktuck nemen maar ik zag dat mijn hostel en die van hem (lag naast elkaar) om de hoek was. Dus sorry tucktuck we gaan lopen. Plannen gemaakt om de volgende dag af te spreken....

Weet niet wat voor nummer hij gegeven had maar ik kon hem niet bereiken. Niet dat het erg was want ik had werkelijk nergens zin in om te doen, 0,0%! Dus ik heb 6 dagen niks anders gedaan dan lekker op me bed gelegen, in het hostel eten of erbuiten.

Wel ben ik nog een avond met twee Nederlanders en 2 Duitse meiden in een falafel tent gaan eten. Was wat aan de wat duurdere kant maar heeeeeeerlijk! Alsof ik weer in Egypte was. Die humus was ook om je vingers er bij af te likken. Nog paar x naar een niet market gegaan om te eten. 1 keer heb ik gewoon uit de rijdende wagentjes gegeten. 1x stokbrood met soort jus als saus en kool met varkensvlees en nog zoetzure saus, zo iets. Erg lekker overigens. En nog een x pizza gegeten die uit een soort snel kook pan kwam, hilarisch!

Dag 7 een scooter gehuurd en met een Belg van de kamer nar het nationale park geweest. De route er naartoe was prachtig zo de bergen in. We zagen huisjes afkomstig van de Franse kolonie en een kerkje. De uitzicht punten waren ook erg gaaf..... Naja door de wolken zag ik alleen maar wolken. Wel prachtig maar ik heb niet kunnen zien hoe het landschap zou zijn! Nog doorgereden naar een waterval. Het was overigens mega druk met locals omdat het waterfestival is voor 3 dagen. Een aantal ontvlucht dan de hoofdstad en brengt zijn tijd door in de natuur. De waterval zelf stelde erg weinig voor.

De volgende dag had ik gepland om naar Kep te rijden. Maar kwam laat op gang en vond het de moeite niet meer waard. Dus maar een yoga les in de buurt gedaan. Erg lekker en leuk! Vervolgens nog wat gegeten met een paar meiden die ik weer in Siem Reap ontmoet had. Ja je komt van alles en iedereen tegen. Een of meerdere keren!!!

Mijn tijd in Cambodja begint zo wel te dringen dus dacht om de eilanden te skippen waar ik hoorde dat Lilly daar aan het werk was. Op het laatste moment toch besloten om ook naar de eilanden te gaan. 2 nachten geboekt en we zien wel. Wellicht moet ik toch niks doen....

Achtergrond info!

Nog even over het leven hier: man wat roken er veel backpackers.... niet normaal. Er wordt veel om vuurtjes gevraagd en ook het vragen/aanbieden van wiet is hier niet ongewoon. Meer nog dan in Thailand. Terwijl in beide landen (vooral in Thailand) verboden is! Toch zie je veel restaurants waar je happy pizza kan bestellen.

Verder hebben de Cambodjanen hier werkelijk niks en toch zo aardig en behulpzaam. Als ik het een flyghtback om je backpack doen of wat dan ook. Het land hier is erg vruchtbaar. Overal zie je water en akkerbouw! Niet alle mensen spreken hier Engels maar die gene die het spreekt praat over het algemeen beter dan in Thailand. Tot nu toe dan.... bedoel zit op de meeste toeristische plekken nu!