Koh Rong

24 november 2018 - Koh Rong, Cambodja

In had de hoop nog dat ik zin had in yoga in de ochtend.... maar Nope, gewoon rustig op gestaan en lekker rustig ontbeten. Vervolgens met de bus naar Sihanoukville. Onderweg viel me op dat er heel veel vrouwen in pyjama’s lopen. Echt zo grappig. Waarom geen idee. Ook nu weer wegen die mega kraters hadden... Laatste stuk gingen we een stuk van de hoofd weg af en belanden we op hobbelige onverharde wegen. Wat een ervaring! Overstappen op een andere bus die ons weer afzette bij de pier. Aangekomen in Koh Rong wist ik dat het alleen maar rechtdoor lopen was. Wat ik niet wist is dat het up hill was. Dus na een kuiten training kwam ik naar mijn idee boven aan. Want na het laatste hostel zag ik alleen afval een een hutje waar een Cambodjaans gezin woonde. Waar is dan mijn hostel. Laat ik dan toch langs het afval lopen richting mijn Zen hostel..... na de brug zag ik allemaal bungalows en ja daar was het. Om nou te zeggen dat ik er erg zen van werd uhhhh nee..... receptie was gebouwd met een chil ruimte wat wel het grote plus punt was. Daar was ook WiFi (als hij het deed want dat was 9/10 keer niet het geval). Ik sliep in een bungalow aan de overkant bij het toilet gebouw. Een hutje op palen twee stapelbedden met een kamboo. Die avond hoorde ik dat er hier slagen zaterdag waar onder cobra’s. Deze waren ook in een van de huisjes opgedoken een keer. Verbaast met niks want overal zie je lizzards, geko’s, ze hebben een paar kippen, hond, twee katten en genoeg muggen. Als je ze niet ziet dan voel je ze wel..... welkom!

Ben vervolgens naar het strand beneden gelopen en op zoek gegaan naar Lilly.... die was 3 restaurants naar links.... dus snel gevonden. Wat te eten besteld en een biertje gedronken. Fijn om elkaar weer te zien! Het leven als een barvrouw staat haar echt goed! Ze zei gelijk kom je naar de full moon party vanavond..... uhhhhh..... ja ik ben denk wel zo 12uur/1 uur klaar met werken en dan kunnen we op het strand hiernaast gaan feesten. Agh ja waarom ook niet.

Vervolgens ging ik wel nog even verder met verkennen van het strand. Maar daar was ik al snel klaar mee. Dus ging ik terug naar me hostel om bij te slapen. Om 11uur zouden mensen van mijn hostel die kant op gaan. Dus ik ben na eerst nog even kletsen met ze mee gegaan. Ik heb nog een Nederlands meisje overgehaald om ook mee te gaan. Ik zei dat ik niet gek ging doen en we samen weer terug zouden gaan relatief optijd als we het zat waren. Kaartje onderweg gehaald bij Lilly die mij later zou opzoeken.

Nu ben ik nog nooit op een fullmoon party geweest dus geen idee te verwachten. We kwamen aan en liepen door een poort van geverfde bomen waar black licht op stond. Gade binnen komer! Op het strand stond een DJ place die versierd was met een groot masker erboven waar lichten overheen gingen. Wat vuurshows werden er op het strand gehouden en er werd techno gedraaid.... niet echt mijn nummer 1 muziek smaak maar we doen het er maar mee.... ik ben wel gedurende de avond het gaan begrijpen. Vooral als je naar de bar loopt en leest “get here your poison” en “happy cookies”. Vooraf in het hostel kregen 2 gasten een zakje met een oreo erin. Dat was geen normale chocolade koekje..... iedereen was op het strand dronken, stoned of beide. Sta ik daar tussen met mijn nuchtere hoofd, kijken naar alles om me heen. Heerlijk. Ook even lekker dansen in mijn eigen bubbel! Het was een geslaagde avond!

Volgende dag zijn we met een aantal naar van mijn hostel naar een ander strand gaan lopen. Een 45 min lange hike.... op 1 na waren we allemaal naar de fullmoon party geweest, dus brak ja zeker. 1 weet ik zeker dat hij nog onder invloed was. Die gekke Australiër liep de hele hike op zijn blote voeten.... nu loopt hij dat thuis ook maar ik dacht hier en daar toch wat bloed te zien op zijn tenen... een toch door de jungel en vervolgens klauteren langs rots partijen. Moe maar voldaan kwamen we aan op een parel wit strand. Zo wit heb ik een strand nog nooit gezien. Een duik in het warer was dan ook de grootste beloning die we konden krijgen. Helaas werd het gedurende de middag bewolkt en besloten we niet te wachten op sunset.... dus om 16 uur weer terug geklommen. Ik kan ze zeggen ondanks dat we 2 verloren waren omdat ze op zoek gingen naar eten en ze nog niet terug waren gekomen, de tocht een heeeel stuk stiller was dan de heen weg. Eenmaal aangekomen was het douchen en eten. De twee verloren mensen doken na het douchen weer op. Problemen met het serveren en dus gedwongen met de boot terug te gaan! We belande bij een tent die een BBQ menu had. Dat kon er wel in na zo’n hike dagje! Optijd slapen, gesloopt, morgen optijd weer de boot en bus naar Phnom Phen!