Kerst en oud en nieuw

4 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Lieve pap en mam, om jullie te zien op de luchthave van Chiang Mai, het voelde zo vertrouwd maar ook raar. Twee zulke vertrouwde gezichten zien in "mijn" wereld. Ik was zo blij jullie te zien!!!

Eindelijk kan ik met jullie delen wat ik mee maak en waar ik verblijf. Ik heb dan ook deze twee weken volop genoten met jullie en niet de behoefde gehad om deze tijd met jullie te delen aan iedereen.

Het was voor mij een eer om jullie reisleider te mogen zijn jullie alles wat ik wist in Chiang Mai aan jullie te laten zien op de fiets, met de songtail. Tempels, veel lopen maar ook heerlijk eten en op een van de laatste dagen koffie met gebak.

Van Chiang Mai zijn we met nacht trein naar Bangkok gereden. De hectische stad maar onze slaap plek was waar mijn reis begon. The Yard hostel. Jullie hebben een kijkje kunnen nemen in mijn backpackers leven en hoe dat er aan toe gaat. Dat de mensen herkennen dat je er niet voor de eerste keer was is toch wel bijzonder.

Vervolgens vliegen naar Krabi, wat een ongelofelijke tocht was het om uiteindelijk naar het Khao sok national park te komen. Nee die rit was echt te lang, we zaten er allemaal doorheen. Gelukkig waren we aangekomen op een prachtige locatie. Helaas konden we niet een nacht doorbrengen in het nationale park dus hebben we hier een nacht bij geboekt. Buiten douchen met de kikkers....

Door naar Krabi Ao Nang beach. Nog met een vol reis hoofd van alles willen zien hebben we een pas op de plaats gemaakt. Even genieten en niet meer van alles willen. Een mooi oud en nieuw op het strand gevierd.... Dat ik wijn had gekocht in plaats van champagne mocht de pret niet drukken. Ook Sandra en Math ontmoet, twee hele leuke Nederlanders die al lange tijd onderweg zijn. Uiteindelijk weer terug naar Bangkok om jullie niet lang daarna op het vliegtuig te zetten terug naar Nederland.

Lieve Pap en Mam het was een zegen om dit met jullie te doen. Ik ben verwend en het voelde voor mij ook zeker als een vakantie. Deels heb ik jullie mogen leiden deels hebben we het samen uitgezocht in backpack style... We zijn met zijn alle gegroeid en dat is voor mij zo ontzettend waardevol!!!! Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor alles dat jullie voor mij doen. Ik hou ontzettend veel van jullie!!!

Ja Bangkok, luchthave, ik had jullie al veel eerder je gang kunnen laten gaan maar NEE, ik ging zo ver mee als ik kon!!!! Al een paar dagen van te voren merkte ik een humeur stemming in mijzelf..... ik had geen zin in deze dag. Het was nog moeilijker dan op Schiphol toen mijn reis begon.... Waarom? Omdat ik toen wist dat ik jullie in december zou gaan zien. Jullie nu laten gaan niet wetende wanneer ik jullie zou zien. Het brak mijn hard!!!! Ik ben trots op jullie en ik kan niet wachten om jullie weer te zien!!!

Dat dit niet zo makkelijk was heb ik gemerkt. Ik ben een week in Bangkok gebleven en eigenlijk alleen maar in mijn hostel. Ik ben een online cursus van Nikki Verbeek gestart. Daar kon ik mijn aandacht nog op focussen want ja je kan wel zeggen dat ik de kluts kwijt was.... Voelde me alleen en enigszins verloren...

1. Jolanda:
    9 september 2019
    Lieve Nadine.

Jij ook dank je wel, dat we je weer mochten zien. Vasthouden en knuffelen. Heerlijk was dat. Met elkaar deze dagen doormaken was zeker een groot kado. Jij liet ons binnen in een voor ons vreemde wereld. Maar ik kan helemaal snappen dat je er nu bij 1 jaar bent. Een heerlijk land. Lekker eten. Zalige temperatuur. Goedkoop en veilig.
    Lieve schat geniet nog lekker van je verblijf daar.

Heel veel liefs,
    Dikke kussen van ons😘😘😘❤️❤️❤️