Ayutthaya

18 september 2018 - Ayutthaya, Thailand

Ayutthaya is de plek waar we naar toe willen gaan. Maar mijn net gekochte telefoon doet totaal niet wat ik wil. Ja hoor ik ben erin geluids! Toch ga ik terug om proberen mijn geld terug te krijgen. Dus ik terug naar de grote MBK (super grote bijenkorf maar dan nog groter en op elkaar gepropt). Ik kon me de verdieping nog herinneren maar niet meer of het vleugel A,B,D of welke vleugel dan ook was! Dat wordt leuk. Ik ben gewoon gaan rondlopen bedenkend hoe ik het terug kan vinden. Dankzij mijn beelddenk hoofd wist ik via de plaatjes de route terug te vinden en ja het klopte. Al voorbereidend op een flink heftig gesprek bleek dat helemaal niet nodig. Gewoon even naar de buurman en er wordt nieuwe software op gedownload! Hoe gaaf. Alles werkt naar behoren dus we kunnen gaan!

Met de crab (=geweldige taxi app) naar de busstations. Ff zoeken en van ht kasje naar de muur gestuurd. Een beveiliger verwees ons naar de overkant van een straat en zo met een van naar Ayutthaya (2,5 uur). Onderweg hosel regelen prima. Degelijk hostel op een 10p kamer👍!

Daar aangekomen gaven ze ons een kaart en omcirkelde de bezienswaardigheden. Dit kwam redelijk overeen met wat ik zelf al bedact had dus dat is mooi. Overigens het stikt van de bezienswaardigheden. Dus gelijk nog naar een tempel net ff buiten de stad GELOPEN a 1u en 15 min. Leek me een goed idee. Niet echt bedacht dat amerikanen niet zo gewend zijn aan lopen, hopelijk heeft ze er van genoten en kan ze de bladen die we hebben opgelopen vergeven. Wel was het zeker en bezichtigen waard. We hadden voor het mooien ee net ff wat eerder moeten zijn maar nog steeds prachtig! Savonds hebben we ons op de night markt aan streetfood. Dat is zo'n ding dat je ff tot je moet laten komen alles bekijken en dan pas wat neemt. Iedergeval voor mij. Aan insecten heb ik me (nog) niet gewaagd.

Mijn plan om naar een prachtige waterval te gaan in een plaats verderop worden door het weer letterlijk in het water gegooid. Het is daar moderig en redelijk onbegaan baar. Dus paps en mams ik weet wat we gaan doen in december/januari😋😂! Dan plan B Sukhothai. De bus van 6u vertrekt om 9u sochtends. Anders ga je via veel omwegen. Dus nog maar een nactje langer blijven. Gelijk wat fietsen gehuurd om de overige dingen te bekijken. Dacht er op de fiets wel een half dagje 3/4 misschien er over e doen maar de afstanden zijn maar iets groter. We waren zo 7 uur terug met een hoop geweldige bezienswaardigheden verder. Wat inmens groot en mooi. Ik denk dat de foto's voor zich spreken. Na met en vooral pijnlijke kont van het fietsen we heerlijk gegeten hadden, ging vooral ik wat inslaan voor de bus rit. Emily gaat terug naar bangkok en daarna naar Vietnam. Savonds nog een heerlijk wat zenuwslopende kaartspellen gedaan. Twee jonge NL meiden waren aan het spelen met een engelsman. Nog 2 spanjaarden (man en vrouw) op de achtergrond, erg gezellig.
Zo kwam ik erachter dat de engelman dezelfde bus had naar Sukhothai dus samen een taxi ofwel crab gedeeld.

Vanmorgen afscheid genomen van Emily en haar dit x niet vergeten in mijn boek lagen schrijven. Wie ik overigens nog niet heb durven lezen. Al twee broeken zijn kapot en ik heb me sjaal al vergeten in de hostel, volgens mij zit ik goed in de backpack ervaring😂!

Hoe de weg naar Sukhothai is verlopen vertel ik de volgende x.

P.s. Ik krijg complimenten voor hoe goed ik engels spreek van zowel amerikanen als de engelsman. Wie had dat gedacht. Oh ja ik ben heeeeeel lekker volgens de muggen😒😞

1. Christien:
    18 september 2018
    Volgens mij geniet je wel, ondanks de muggen, spierpijn, kapotte broeken enz. Wat een imposante tempels,prachtig.
    Succes en veel plezier
  2. Jolanda:
    18 september 2018
    Wat een ervaringen allemaal. Dat muggen je lekker vinden komt mij niet onbekend voor. Super leuk dat je dit net Emily hebt kunnen delen! Klopt het dat de laatste foto's er nog niet op staan?
    En wat goed dat je telefoon nu wel goed gaat! Toch de moeite waard geweest on terug te gaan👍❤️
  3. Marina:
    18 september 2018
    Hoi Nadine, de ervaring met de telefoon klinkt me bekent! Ik had het in India, de chauffeur zou het regelen! alles af gerekend en over een half uur zou alles werken. wij reden verder en je snapt het al, 0000. Je ziet mooie tempels. mijn hart gaat open als ik het zie. Ik had zaterdag in een kleinwinkeltje stenen en alles over Indianen ketting etc.weer iets gekregen. Een speciale wierookbal die door de Indianen gebruikt wordt. De man haalde al zijn spullen zelf bij de Indianen. Reisde over de wereid ervoor. Het was weer Bingo!! Vraagje; moet ik nog broeken opsturen? Of begin je te wennen aan het zwervers bestaan? Als afsluiting nog een mooie; Een goed reiziger heeft geen vast doel en is er niet op uit het te bereiken. Knuffel xxxx
  4. Jacqueline:
    18 september 2018
    Klinkt goed allemaal, Nadine!
    Wat is Ayuttaya mooi hè? De oude hoofdstad van Thailand.
    Volgens mij heb je het wel naar je zin.
    Broeken kapot en sjaal vergeten is natuurlijk ook een manier om je rugzak wat lichter te maken.....😉😉😘😘 XXX