Wie A zegt moet B zeggen

13 september 2018 - Bangkok, Thailand

En dan wordt je ‘s ochtends wakker en denk je: “ dit bedje moet ik voor een lange tijd missen”. Balen want hij ligt zo lekker. Benieuwd hoe ik mijn nomadebestaan ga vinden.  Klaargelegde kleding aan, waar ik op het laatste moment toch nog weer een wisseling in maak. Aghhh ja het zo ik niet zijn als ik aan doe wat ik gepland heb. De boel nog een beetje netjes achterlaten voor zover dat nog kon. De opa en oma gedag gezegd en dan is het toch echt tijd om naar Schiphol te gaan. Als je wil weten hoe ik me voelde: nou alles tegelijk: ik heb er zin in, ik heb geen zin, ik ben opgewekt, ik voel me down, ik voel me sterk, ik weet niet of ik dit ga trekken, I can do this, yeh right....! Te grappig te ervaren dat dat dus echt allemaal tegelijk kan. Dan Schiphol: zie je ineens veel meer backpackers.... als of iedereen deze maand heeft uitgekozen om weg te gaan. Alles inchecken en daarna nog Ff een bakkie doen met 2 super lieve tantes, 1 top vriendin en natuurlijk mijn lieve ouders! Sorry pap en mam deze dag zal voor jullie nou niet als meest leuke dag de boeken in gaan.... zo fijn dat jullie er allemaal waren, I love you all❤️!!!! Ja en dan wie A zegt moet B zeggen..... naar de andere kant van de lijn door de douane...... ik dacht nog heel even nou dit gaat toch makkelijk. Haha dat moet je ook niet denken..... karma. Je weet dat je niet wil maar je moet gewoon lopen. En dan draai je je om en zie je en voel je de liefde van jullie..... oké Lets do this!!! Uiteindelijk heeft mijn eerste vlucht 1,5 uur vertraging en met een tussenstop van 2,5 uur wordt dat krap. Maarja mijn tas moet toch ook nog naar het andere vliegtuig dus don’t worry. Gelijk kom ik al 4 andere NL backpackers tegen die dezelfde vluchten hebben. Op Caïro geland opweg naar het mijn volgende vlucht staat daar Ahmed, vriend van Egypte op mij te wachten om me gedag te zeggen. Zo ontzettend lief en dat terwijl zijn baas gewoon naast hem stond (hij had dezelfde vlucht). Wie naar Egypte wilreis met Djed! Niet alleen een geweldige veilige vakantie maar als het goed is ook vrienden. Eenmaal geland in Bangkok gaat het dan toch echt beginnen. Paspoort controle, nog even bang dat ze moeilijk zouden doen omdat ik geen bewijs van vertrek heb, ging prima! Tas was zo op de band. Toen met 4 ander opweg naar ieder onze eigen hostel. Onderweg nog geld pinnen en natuurlijk doe ik dat weer veel te vroeg met een ongunstig koers..... zo vaak gelezen en nog de fout in..... oké les 1 check. 3 gaan hun route via de bus en ik met een andere jonge zoeken de metro op. Voor diegene die mee waren,  hij rond achter me met bagage check. Einde metro 1 scheide ook onze wegen. Ik naar het noorden hij zuiden. En dan loop je toch echt alleen. Dan let je ineens veel meer op wat er om je heen is. Zo grappig wat voor verschil dat is. Uiteindelijk met de app Maps.me zo mijn hostel gevonden. Wat een schattige plek. Mooi groen en een heerlijk gemoedelijke sfeer! Aanrader (Yard Hostel)! Na Ff tot rust gekomen komt er een meid binnen vanuit USA die al 5 maanden onderweg is. Vervolgens ook een chick van USA die 2 weken heeft rond gerezen. Later nog een Chikck vanuit Zwitserland die een maand onderweg is en in chang mai is begonnen en Thais aan het leren is. Haar moeder is Thais en vader Zwitsers. Met elkaar wat gegeten en wat eet je dan....... Hamburger😂. Het plan was een Thais tentje soort achter ons hostel. Maar het begon (weer) hard te regenen en de hamburgertent zit recht voor ons hostel dus Naja dan dat maar. 5 min nadat we zaten was het droog maar afijn we zaten. Super gezellig. Na nog wat snuffen in mijn boek wat ga ik morgen doen ben ik gaan slapen(11u). Benieuwd wat ik bedacht heb.....? Lees dan me volgende verhaal!

1. Jolanda:
    14 september 2018
    Wat ontzettend leuk om gelijk mensen te ontmoeten die ook gaan backpacker. En wat leuk om de ervaringen van andere meiden te horen. Super gaaf. ❤️
  2. Marina:
    14 september 2018
    Wat een super leuke start! Je hebt in een dag al zoveel mogen ontmoeten dat je al een snipperdag nodig hebt om je verslag te doen! Het is al een bigh smile waard zoals je het doet. Ik zie je ik hoor je ik voel je! Maar het voelt zo goed!!!De hele wereld in je zak met een ticket!! Ik ga de boel opruimen en straks met mijn reisgenoot Egypte doornemen. Ik vond het toch maar niks dat jij al op die bodem stond!!!Nog 4 weken en ik ga de de boel weer op zijn kop zetten!!! Knuffel smile
  3. Jacqueline:
    Goed begin liefje!
    Als je alleen reist kom je de meest leuke, interessante mensen tegen! En eet je gewoon hamburger...😜
    Dikke knuffel💋💖
  4. Mies van der krogt:
    14 september 2018
    geweldig dat ik met je mee mag "reizen"